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Download MOD - CIRCUITI


Iarno
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Per chi ha questo tipo di problemi....

Force feedback esagerato e rumoroso:

- force feedback esagerato e rumoroso

Quote

If you are experiencing a strong noise/rattle with your controller...

...such as the G25/G27 you can try increasing this value in your Userdata/player controller.ini file (if you saved your own profile you would have to change it there as well):

Steering torque filter="0"

The range is from 0 to 32.

This will filter the FFB effect over a series of frames, which will smooth out the feedback and reduce the rattle. Please note that as you increase this value the FFB may start to feel a bit "spongy" or "numb" and that it will increase latency.

The reason you don't feel/hear this rattle in many other sims is because they by default provide some filtering. By default we do not.

The value you set this to will be down to personal preference. If it feels good to you, and the rattle/noise is acceptable, then go for it. We did some testing locally and came up with some different values.

One of our internal testers felt 4 was good.

Luc settled on a value of 8. He felt any higher felt to numb for him.

I personally like 16. I could still feel the car, catch it when it got loose, it didn't affect my lap times at all, and I didn't perceive any latency, neither visually nor in feel. Yes, it did feel more on the numb side, but after a few laps I found I liked it actually.

So, give this a try and see if you can find something acceptable...

Edit: Please note this is not a permanent solution, but hopefully will get you to something acceptable for the time being...

- stuttering grafico

Quote

Open your player.PLR file and find this line:

Flush Previous Frame="0" // Make sure command queue from previous frame is finished (may help prevent stuttering)

Change the 0 to a 1

There is also this line:

Record To Memory="0" // record replays to memory rather than disk (may possibly reduce stuttering, but at your own risk because memory usage will be significant for long races)

ITALIANO

Se si verifica un forte rumore / sonaglio con il controller ...

... come il G25/G27 si può provare ad aumentare questo valore nel UserData / riproduttore di file Controller.ini (se si è salvato il proprio profilo si dovrebbe cambiare anche lì):

Steering Torque filter = "0"

L'intervallo è compreso tra 0 e 32.

Questo filtrerà l'effetto FFB su una serie di fotogrammi, che liscia la retroazione e ridurre il rumore. Si prega di notare che, come si aumenta questo valore, il FFB può iniziare a sentirsi un po '"spugnosa" o "insensibile" e che aumenterà la latenza.

La ragione per cui non ci si sente / sentire questo sonaglio in molti altri Sims è perché per impostazione predefinita fornire qualche filtro. Per impostazione predefinita, non lo facciamo.

Il valore impostato per questo sarà fino a preferenze personali. Se ci si sente bene a voi, e il sonaglio / rumore è accettabile, quindi andare per esso. Abbiamo fatto alcuni test a livello locale e si avvicinò con alcuni valori diversi.

Uno dei nostri tester interni sentivo 4 era buona.

Luc deciso per un valore di 8. Si sentiva più in alto sentiva per intorpidire per lui.

Personalmente, come 16. Sentivo ancora la macchina, prenderla quando ho sciolto, non ha influenzato i miei tempi sul giro a tutti, e io non percepisco alcuna latenza, né visivamente, né a sentire. Sì, lo ha fatto sentire più sul lato intorpidito, ma dopo qualche giro ho trovato mi è piaciuto davvero.

Quindi, dare a questo una prova e vedere se si può trovare qualcosa di accettabile ...

Edit: Si prega di notare che questo non è una soluzione definitiva, ma spero che si arriva ad un valore accettabile per il momento ...

stuttering grafico:

Aprire il file player.PLR e trovare questa riga:

Lavare Fotogramma precedente = "0" / / Prendi coda che comando dal fotogramma precedente è terminata (può aiutare a prevenire la balbuzie)

Modificare il 0 a 1

C'è anche questa linea:

Registrato nella memoria = "0" / replay / registrazione sulla memoria piuttosto che su disco (può eventualmente ridurre la balbuzie, ma a vostro rischio e pericolo, perché l'utilizzo di memoria saranno significativi per le gare lunghe)

E' un copia incolla con il traduttore quindi l'italiano è un po "correggiuto" :)

@Iarno, magari mettere in risalto o al primo post o da qualche parte queste info più quelle del file che traduce in ita rF2 può risultare utile, vedi tu.

:smilie_daumenpos:

Edited by tuttotommaso
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build 298

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Update 17 (Build 298) Changelog (September 4, 2013):
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FEATURES:
————————
Added “FuelLevelDigit*” to cockpitinfo.ini.
Changed when the low fuel warning comes on.
Work-in-progress on restoring vehicle state upon race rejoins (server optional).
Added new constraint system that supports chassis flex and more. Not 100% ready for primetime yet.
Removed “hand held” functionality from cameras when cycling through cameras in spectator mode.

GRAPHICS:
————————
Made some improvements to reflection mapping.

MODDING / PUBLIC DEV
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Improved default tracking cam values.
Implemented a “clear all cheat values” for a specific path because the old way required selecting all waypoints to be cleared first.
Added option to only show selected camera’s activation zones.

BUG FIXES / OPTIMIZATIONS:
————————
Fixed bug where uninstalled components were polluting inventory during loading.
Fixed memory leak.
Fixed some ttool problems when writing out TGM files.
Fixed random message box spam during recon lap.
Removed FlushPreviousFrame option from plr file to eliminate confusion, this param was moved to config.ini a year ago.
Added fail-safe to make sure pit exit eventually turns green in race.
Prevent pit exit from getting stuck at red during an early safety car.
Fixed client confusion when restarting weekend after another client has left a race.
Fixed a bug with incorrect use of bloom in showroom.
Fixed a problem with track bar geometry introduced a while back (doesn’t affect any current ISI content).

AI:
————————
Probable fix for multiplayer AI cars parking in wrong pit spots and blocking garages.
Fixed AI chatting in response to contact (apology or anger depending on perceived fault).

MULTIPLAYER:
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Now uses a single port for simulation data. +port is the command line option. Simulation port in multiplayer.ini.
Can now run server and client on the same machine.

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  • 2 weeks later...

Io oramai ho smesso pure di aggiornare da mesi. Mi hanno già rotto il caxxo. Per me rfactor 2 é morto fino a che non uscirà il gioco finito!!

Quoto Stè.

Pure io non faccio più aggiornamenti da quel dì...

Come detto nella mia personalissima recensione, aspettiamo la fine delle "operazioni" per le valutazioi finali e, soprattutto conoscere se ci hanno ciullato i soldi. -_--_-

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